Hoondert in de Media / Nieuws
Seizoen 2014: (nieuwste bericht bovenaan )
Hoondert Rally Team tweede in Rally van Putten
Afgelopen zaterdag ( 10-5 ) is voor de eerste keer de Rally van Putten gereden. De Zeeuwse coureur Adwin Hoondert is samen met navigator Ruud Koole als tweede algemeen geëindigd en als eerste in Groep N. Een mooie prestatie voor de eerste rally dit seizoen, zeker als het tijdsverschil met de nummer één maar negen seconden is !
S’ochtends had de Zeeuwse equipe te maken met een kapotte voorruitverwarming wat een vertraging opleverde van anderhalve minuut. Gelukkig kon dit smiddags goed gemaakt worden door een aantal sterk gereden proeven.
De Rally van Putten is een nieuw eendaags evenement rondom Putten op de Veluwe. Een prachtige omgeving met veel onverharde paden. Helaas moesten deze proeven geneutraliseerd worden vanwege de regenval maar de zwaarte was er niet minder om. De rally bevatte namelijk met 32 km de langste proef van Nederland. Het Hoondert Rally Team heeft weer een mooie prestatie behaald.
Seizoen 2013: vanwege deelname aan Le Dakar heeft Hoondert Rally Team niet veel gereden met de Evo.
Seizoen 2012: ( nieuwste bericht bovenaan )
Hoondert Rally Team Nederlands Rallykampioen.
Coureur Adwin Hoondert uit Hoedekenskerke en navigator Ruud Koole uit Nisse hebben naast de 1e plaats in het Nederlands Kampioenschap in Groep N nu ook de 1e plaats in het Algemene Klassement behaald . Dit is een topprestatie gezien de omstandigheden waarin de rally’s ook dit jaar weer verreden werden en de kwaliteiten van de andere deelnemers en hun materiaal.
Ieder seizoen neemt niet alleen de ervaring toe, ook de resultaten laten een sterk stijgende lijn zien. Hoondert Rally Team komt voor het vierde seizoen uit in Groep N, waarvan twee jaar met een Mitsubishi Evolution X die speciaal voor het rallyrijden is opgebouwd door Van Den Heuvel Motorsport. De prestaties van de wagen, de ondersteuning van de technici voor en tijdens de rally zijn de basisfactoren voor succes van een team, maar de coureur en de samenwerking met zijn navigator maken er een kampioensteam van.
De laatste rally van dit seizoen de Conrad Euregio rally, maar de kampioenschappen waren in de Altena Rally van Werkendam al beslist. In Werkendam was het Zeeuwse team al zeker van het kampioenschap in Groep N. In het Algemene Klassement was er nog concurrentie mogelijk van topper Tonnie van Deijne die met een snellere Mitsubishi uitkomt voor het kampioenschap. Door de schade die in de vorige rally was opgelopen heeft Van Deijne uiteindelijk afgezien van de Conrad Rally. Hierdoor is Hoondert Rally Team naast 1e in Groep N nu ook Nederlands Kampioen Rally 2012. Een geweldige prestatie van de Zeeuwse coureurs die het rallyrijden als uitlaatklep zien van hun drukke baan.
Adwin Hoondert : “ We hebben dit seizoen erg sterk gereden en behaalden bijna iedere wedstrijd een podiumplaats. Het uitrijden van een rally is al een prestatie op zich en zeker met deze resultaten kijken we met het volste vertrouwen uit naar het nieuwe seizoen “
Adwin en Ruud behalen eerste plaats in NK groep N al in voorlaatste wedstrijd !
13 oktober werd de Veka Altena Rally verreden rondom Werkendam. Ondanks dat er niet gefinshed werd door ons Zeeuwse team zijn ze toch zeker van een eerste plaats in NK groep N. De volgende rally wordt de strijd nog een keer aangegaan met o.a. Tonnie van Deijne, want men kan ook nog eerste algemeen worden !
Hoondert Rally Team ijzersterk in Hellendoorn.
Afgelopen weekend is met een zeer sterk deelnemersveld de rally van Hellendoorn verreden.
Peter van Merksteijn met zijn Citroen WRC behaalde de eerste plaats in dit meest spraakmakende vaderlandse rallyevenement. Coureur Adwin Hoondert uit Hoedekenskerke en navigator Ruud Koole uit Nisse hebben de 1e plaats in groep N behaald . Dit team heeft weer een topprestatie geleverd gezien de omstandigheden waarin de rally verreden werd en de aanwezige concurrentie.
Vrijdagavond zijn de etappes verreden in het donker en werden de teams geteisterd door de vele bochten en obstakels. De proeven waren erg technisch en daardoor waren stuurmanskunst en het kiezen van de juiste snelheid cruciaal om op de weg te blijven.
De Hellendoorn rally wordt in de sportwereld gezien als de meest spraakmakende rally van Nederland. Menig organisator is dan ook jaloers op het deelnemersveld van 7 WRC’s ( World Rally Car ) en een groot aantal deelnemers uit andere divisies. Alle Nederlandse toppers zoals Peter vanMerksteijn, Jeroen Swaanen, Bernhard ten Brinke en Eric van Loon komen maar met een doel naar Hellendoorn; winnen ! Maar liefst 23 equipes finishten niet door schade of technische problemen. Petje af dus voor ons Zeeuwse team.
Gezien het feit dat Adwin en Ruud de rallysport naast hun drukke baan uitoefenen, is deze klassering wederom een topprestatie. Adwin Hoondert : “ De betrouwbaarheid van onze Mitshibishi Evo en de samenwerking met Ruud zijn ongetwijfeld de belangrijkste faktoren voor het uitrijden van deze rally. Het uitrijden van een rally is al een prestatie op zich en zeker onze positie in het klassement is bijzonder te noemen “
Met nog twee wedstrijden te gaan staat de Zeeuwse equipe stevig aan de leiding in het Nationaal Nederlands Rally kampioenschap . De volgende rally wordt 13 oktober verreden rondom Werkendam.
Hoondert Rally Team levert een topprestatie in de rally van Amsterdam. ( 1e plaats groep N )
Tekst : Ronald van der Hart
Zondag 2 september is met een sterk deelnemersveld Amsterdam Short Rally verreden.
Met rijders als Eric van Loon, Martin van den Brink en Tonnie van Deijne als concurrent ,heeft Adwin Hoondert uit Hoedekenskerke de 1e plaats in groep N behaald en een tweede plaats algemeen. Dit is een topprestatie, want de 1e plaats werd ingenomen door Erik van Loon die beschikte over een Ford Fiesta WRC en dat blijft een klasse apart. Het gevecht ging dan ook met name tussen Adwin Hoondert, Tonnie van Deijne en Martin van de Brink die allen in een Mitsubishi Evolution reden. De klassering heeft heel wat teweeggebracht in de rallywereld en men zal Hoondert Rally Team dan ook op de voet volgen de komende rally’s.
De rally bestond uit 2 klassementsproeven die beiden 3 keer moesten worden gereden. De proeven voerden door de straten en industrieterreinen van Amsterdam. De moeilijkheid zat dus in de vele bochten en obstakels zoals stoepranden en lantarenpalen. De rallywagen van Hoondert Rally Team heeft ondanks het erg technische parcours de finish bereikt zonder schade en dat was bij de andere equipes wel anders. Vol zelfvertrouwen wordt er door Adwin Hoondert en navigator Ruud Koole al uitgekeken naar de Hellendoorn Rally
Seizoen 2011: ( nieuwste bericht bovenaan )
Coureur Adwin Hoondert uit Hoedekenskerke en navigator Ruud Koole uit Nisse hebben te midden van een ongekend sterk deelnemersveld de 3e plaats in groep N behaald . Dit is een topprestatie gezien de omstandigheden waarin de rally verreden werd en de aanwezige concurrentie. De ELE rally wordt als een van de zwaarste rally’s van Nederland gezien. Dit jaar waren er 20 zware proeven, waarvan een aantal op onverhard terrein. Een zeer sterk deelnemersveld, een aantal toppers habben hun Europese wedstrijdschema zelfs onderbroken om in Helmond te kunnen rijden.De groep N klasse wordt vooral door Mitsubishi beheerst. Bijna alle wagens zijn van het type Evolution. De EVO X van Hoondert Rally Team is speciaal geprepareerd door van den Heuvel motorsport. Deze verzorgt ook de service op locatie en geeft advies over de bandenkeuze e.d. De bandenkeuze was vrijdag erg moeilijk. De temperatuur en de dreigende regenval zorgde voor een moeilijke keuze. Een verkeerde keuze kan het verloop van de rally beïnvloeden. Na drie derde plaatsen op een rij staat de Zeeuwse equipe op de eerste plaats in het klassement voor het NK. Een zeer bijzondere prestatie. Adwin Hoondert: “ we rijden om te winnen, maar ik neem geen onverantwoorde risico’s. We hebben een zeer competitieve wagen, goede ondersteuning tijdens de rally en de samenwerking met navigator Ruud Koole is perfect” Hoondert Rally Team is na drie rally’s dus serieus op weg naar een podiumplaats. Rallyrijden blijft echter wel een mechanische sport. Het uiterste wordt gevraagd van mens en machine. In de rallywereld wordt inmiddels danig rekening gehouden met de Zeeuwse coureurs en worden ze op de voet gevolgd door RTL rallyreport.
Afgelopen weekend is met een zeer sterk deelnemersveld de Paradigit ELE rally rondom Helmond verreden.
De Mitsubishi EVO
Adwin Hoondert, directeur van Hoondert Staalbouw uit Kapelle rijdt al jaren samen met navigator Ruud Koole van Tramper Goes rally’s en hoe! Nu heeft hij een Mitsubishi EVO X aangeschaft.
Adwin Hoondert is directeur van Hoondert Staalbouw uit Kapelle en heeft als hobby rally's rijden. Hij doet dat samen met Ruud Koole, directeur/eigenaar van Autobedrijf Tramper en hij is één van onze meest bekwame autotechnici in Zeeland.
De Mitsubishi EVO is hét rallywapen van de Japanse fabriek en boekt mondiaal geweldige successen in de rallysport. Zoals het typenummer al aangeeft, is de EVO de 10e op rij en concurreert met merken als Ford, Subaru, Citroën, Skoda en vele andere toonaangevende rallymonsters.
Een maand geleden heb ik in Zwitserland kort, maar heftig met dit rallykanon mogen sturen en ik was buitengewoon onder de indruk...
Van buiten vallen natuurlijk de dikke spatborden, de spoiler en de diffuser op. De bijzondere neus die alle Mitsubishi's siert, is geïnspireerd door een gevechtsvliegtuig, de Mitsubishi A6M Zero en je kunt de intercooler zien als je door de grille kijkt. Binnenin zit ik gegoten in de kuipstoelen, muurvast in de vierpuntsgordel. Het dashboard is functioneel op het rallyrijden afgestemd, alles zit er op en eraan.
Op een stil bergweggetje met heel veel scherpe haarspeldbochten breekt het brachiale geweld los: Ik jaag hem volgas afwisselend in twee en drie een opwindend stel bochten door en mijn kaken klapperen alsof ik in een g-krachten simulator voor astronauten zit. Hij luistert feilloos naar mijn rechtervoet en stuurt snaarstrak de bochten door. Mijn raampje heb ik half open gezet en de sonore blaf in de dikke uitlaat weerkaatst tegen de rotswanden als ik hem met 'double clutch' terugschakel naar zijn eerste versnelling. Even later geniet ik van het concert van een brullende motor en een fluitende turbo...
Bron: http://www.trampergoes.nl